Bluck, S. (2003). Autobiographical memory: Exploring its functions in everyday life: A special issue of memory (Autobiographical memory). Psychology Press./Rubin, D. C.(1996).Remembering our past: Studies in autobiographical memory.Cambridge University Press.
参考文献
Uttl, B., Ohta, N., & Siegenthaler, A. L. (Eds.) (2006). Memory and emotion: Interdisciplinary perspectives.Blackwell./Reisberg, D., & Hertel, P. (Eds.) (2004). Memory and emotion. Oxford University Press.
テキスト以外に、指定された文献(英文を含む)を事前に読み、それをもとにした授業が行われる。毎時間の終わりには、各自の理解度を把握するための授業のまとめとコメントの提出を求める。授業の最終時には、テスト(英文問題を含む)を行う。以下に、おおよその授業計画を示した(詳細は授業開始時のオリエンテーションで明示するので、必ず出席すること)。 (1)オリエンテーション(授業の進め方、テスト、評価の方法、オフィスアワー、授業用Webの利用法、文献の紹介など) (2)A classification of memory and anterograde amnesia (3)Theories of forgetting and retrograde amnesia (4)Post-traumatic stress disorder and memory disorder (5)Dissociative identity disorder and the function of dissociation (6)Hypnotic reinstatement of memory (7)Repressed memory and recovered memory (8)False memories and source monitoring (9)Infantile amnesia and collaborative remembering (10)Narrative and memory distortion (11)The social aspect of eyewitness memory (12)Interrogation and cognitive interview (13)Summary
Copyrights 2007 University of the Sacred Heart , Tokyo all rights reserved.